Sermaye Piyasası Kurulu’ndan kripto varlık platformlarına yönelik ‘rezerv kanıtı’ düzenlemesi

SPK, Kripto Varlık Hizmet Sağlayıcılarının Faaliyet İzinleri İçin Yeni İlkeler Belirledi

Sermaye Piyasası Kurulu (SPK), kripto varlık hizmet sağlayıcıları tarafından yapılacak faaliyet izni başvuruları öncesinde platformların yapması gereken rezerv kanıtı denetimi süreçlerinde uygulanacak yeni kuralları açıkladı.

Haftalık bülteninde yer alan bilgiye göre, kripto varlık hizmet sağlayıcıları ile bilgi sistemleri bağımsız denetim kuruluşları arasında her 3 aylık dönem için en geç ilk ay içinde rezerv kanıtı denetiminin yapılması için sözleşme imzalanacak. Bu sözleşme, yılın diğer dönemlerini de içerecek şekilde toplu olarak da imzalanabilecek.

Bir kripto varlık hizmet sağlayıcısı, aynı şirkete en fazla 12 dönem rezerv kanıt denetimini yaptırabilecek. Bir sorumlu bilgi sistemleri başdenetçisi ise aynı kripto varlık hizmet sağlayıcı için en fazla 4 dönem rezerv kanıt denetim raporu imzalayabilecek.

İmzalanan sözleşme çerçevesinde kripto varlık hizmet sağlayıcıları, denetime tabi olan kayıtları ve sistemleri hazır hale getirmekle yükümlü olacak.

DENETİM RAPORLARINDA YER ALMASI GEREKEN BİLGİLER

Sözleşme imzalandıktan sonra belirtilen süre içerisinde kripto varlık hizmet sağlayıcıları tarafından belirli bilgilerin denetçilere sunulması ve raporlarda yer alması gerekecek.

Bu bilgiler arasında “kripto varlıkların listesi”, “müşterilere ait kripto varlıkların değeri”, “kripto varlıkların bulunduğu ağlar”, “saklama modeli ve erişim kontrol bilgileri” ile “cüzdanlar ve adresleri” yer alacak.

Platformlar, “müşterilere ait nakit bakiye”, “platforma ait kripto varlık ve nakit bakiyeler”, “saklama kuruluşlarının listesi” ve “banka ve hesap bilgilerini” sunacak ve bu bilgiler raporda yer alacak.

Denetimde, kripto varlık platformunun likit rezervindeki varlıkların tamamı incelenecek ve sonuçlar ayrıca raporda yer alacak.

DENETİM TARİHİ

Denetimden bir gün önce belirlenen tarihler kripto varlık platformu ile paylaşılmayacak ve denetçi, cüzdan adreslerini teyit edecek ve bunu raporda gösterecek.

Denetim sonuçları kıyaslanacak ve raporda cüzdan bakiyeleri ve doğrulama süreçleri hakkında bilgi verilecek.

Rapor, başdenetçi tarafından imzalandıktan sonra yönetim kuruluna teslim edilecek ve sonrasında SPK’ye gönderilecek.

Rapor, yalnızca yönetim kurulu ve SPK ile paylaşılacak ve belli asgari bilgileri içerecek.

Related Posts

En büyük şirketlerin vergi tablosu gösterdi: İşçiler patronlardan daha yüksek oranda vergi ödemiş!

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek’in “Vergi kaçıranları tespit etmek için OSB’lerin girişlerine vergi memuru yerleştireceğiz” açıklamasının ardından, Türkiye’nin en büyük sanayi şirketlerinin çoğu neredeyse hiç vergi ödemediği ortaya çıktı.

Yetiştirmesi kolay getirisi yüksek İç ve dış pazarda kapış kapış

Dünyanın önde gelen üzüm üretim merkezlerinden Manisa’nın Alaşehir ilçesinde çiftçiler, mayıs ayıyla yeşillenen asmalardaki yaprakları satarak ek gelir elde ediyor. KİLOSU 70 LİRA: “YAPRAKBANK” Üzüm çiftçisinin “yaprakbank” olarak tanımladığı alım …

Resmen başladı: Kira sözleşmelerinde yeni dönem

Hazine ve Maliye Bakanlığı, tarafından emlakta denetimi sağlamak ve sahte ilanların önüne geçmek üzere, e-Devlet’ten bildirim zorunluluğuna ilişkin düzenleme resmen başladı. Kira sözleşmelerinin e-Devlet Kapısı üzerinden yapılmasına yönelik …

Türkiye’nin 40 yıllık ünlü çay markası satışa çıkarıldı

Dünyanın önde gelen kahve ve çay şirketlerinden biri olan Jde Peet’s, Türkiye operasyonlarını yeniden yapılandırma kararı alarak çay birimi Of Çay’ı elden çıkarma sürecini başlattı. 1985 yılında Rize’nin Of ilçesinde kurulan ve 2019’da Jde Peet’s …

Piyasalarda gün ortası – 9 Mayıs 2025

Borsa İstanbul’da BIST 100 endeksi, günün ilk yarısında yüzde 0,04 düşüşle 9.275,15 puana indi. En fazla işlem gören hisseler arasında Tüpraş, ASELSAN ve THY öne çıkarken, teknoloji hisseleri değer kaybetti.

Ev sahipleri, kiracılar ve emlakçılar artık e-Devlet’ten yapacak

Tüm Emlak Danışmanları Birliği (TEDB) Başkanı Hakan Akçam, kira sözleşmelerinin e-Devlet Kapısı üzerinden hazırlanmasına ilişkin hizmetin bugün itibarıyla emlakçıların da kullanımına açıldığını belirterek, “Gayrimenkul sahipleri, emlak danışmanına Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün sisteminden yetki verebilecek. Emlak danışmanı da aldığı yetkiyle, kontratı kiracı adayına elektronik ortamda ulaştırabilecek” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir